Kiedy warto zgłosić się do poradni?

Obserwujesz u swojego dziecka:

  • trudności w nauce z różnych przedmiotów – uczeń pomimo poświęcanego czasu na naukę nie osiąga oczekiwanych efektów, ma problemy z zapamiętaniem informacji albo przedstawienia ich na forum,
  • trudności w nauce dotyczą specyficznych obszarów – uczeń ma trudności z nauką czytania, pisze popełniając liczne błędy, jego pismo jest nieczytelne, tylko
  • wykonywanie zadań matematycznych sprawia mu trudność,
  • trudności w relacjach z rówieśnikami, które wywołują u dziecka lub nastolatka dyskomfort,
  • problemy emocjonalne – np. lęk, płaczliwość, agresja,
  • moczenie bez przyczyn medycznych, problemy z zasypianiem,
  • problemy z jedzeniem, odżywianiem się,
  • wadę wymowy, opóźniony rozwój mowy, jąkanie
  • problem z wyborem kierunku kształcenia (uczniowie gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych),
  • inne

Do poradni można zgłosić się również, gdy twoje dziecko:

  • jest osobą niewidzącą lub słabowidzącą (tyflopedagog),
  • jest osobą niesłyszącą lub słabosłyszącą (surdopedagog),
  • jest osobą niepełnosprawną fizycznie,
  • jest osobą, u której zdiagnozowano autyzm lub zespół aspergera,
  • doświadczyło przemocy seksualnej (seksuolog),
  • wymaga objęcia wczesnym wspomaganiem rozwoju,
  • jest osobą o wysokich możliwościach intelektualnych (Miejsce odkrywania talentów),
  • stan zdrowia uniemożliwia lub utrudnia uczęszczanie do szkoły, lub „zerówki” przez czas dłuższy niż 30 dni,
  • rozpoczyna praktyki zawodowe przed ukończeniem 16 roku życia,
  • przez dłuższy czas przebywało za granicą i przejawia trudności adaptacyjne,

Rodzicu, możesz sam skorzystać z pomocy naszych specjalistów, jeśli np.:

  • zauważasz, że stosowane przez Ciebie metody wychowawcze nie są skuteczne,
  • masz trudności z komunikowaniem się ze swoim dzieckiem,
  • pojawił się konflikt pomiędzy Tobą a dzieckiem.

Godziny otwarcia:

poniedziałek: 07:00 – 19:00
wtorek: 07:00 – 18:00
środa: 07:00 – 19:00
czwartek: 07:00 – 18:00
piątek: 07:00 – 15:00

Scroll to Top
Przejdź do treści